Video

Video embedded op je eigen WordPress website is heel makkelijk.
Als je video op Youtube.com of vimeo.com staat is het zelfs een fluitje van een cent.

“Video” verder lezen

Google toont welke websites geschikt zijn voor mobiel

De mobiele versie van Googles zoekmachine gaat aantonen welke sites goed leesbaar zijn op smartphones.

Voor de omschrijving van deze pagina’s komt een label met de tekst ‘mobile-friendly’, zo meldt Google op een blog voor websitebeheerders.

Google zegt de stap te nemen omdat het frustrerend is voor gebruikers als zij op een link klikken die vervolgens moeilijk leesbaar is op hun apparaat.

Sites worden als mobielvriendelijk bestempeld als zij geen gebruik maken van software die niet wordt ondersteund door veel mobiele apparaten, zoals Flash.

Ook moet tekst leesbaar zijn zonder te zoomen en moeten er genoeg ruimte zitten tussen links, zodat mensen niet per ongeluk op de verkeerde knop drukken.

De labels verschijnen de komende weken op alle wereldwijde varianten van de Google-zoekmachine.

DARPA investeert in ‘voorspellend programmeren’

DARPA, onderdeel van het Amerikaanse ministerie van Defensie, investeert 11 miljoen dollar in software die programmeren voor computers makkelijker moet maken.
Het project ‘Pliny’ wordt ontwikkeld door de Amerikaanse Rice University, meldt Wired.

De software die volgens de ontwikkelaars het best is te vergelijken met de tekstvoorspelling die zoekmachines als die van Google toepassen. Bij het typen van één of twee letters krijgen gebruikers een lijst met mogelijke zoektermen te zien.

Pliny gebruikt voor die voorspellingen programmeercode uit open online databases als Github en Sourcefourge. Naast een voorspellende functie zou Pliny bovendien controlerend kunnen werken.

Automatisch zou de software bugs en lekken in code kunnen ontdekken en corrigeren. Op die manier zouden programmeurs makkelijker aan code kunnen werken, en minder actief op zoek hoeven naar bugs en onveiligheden.

‘Europese cookie-waarschuwingen zijn geldverspilling’

Een Amerikaanse technologie-denktank trekt de effectiviteit van de Europese cookiewet in twijfel. De wet zou niet helpen en Europa veel geld kosten.

Dat concludeert denktank Information Technology and Innovation Foundation in een rapport.

Het plaatsen van waarschuwingen heeft volgens de denktank amper een positief gevolg. “Er zijn nalevingskosten voor websites, en we zien niet echt veel voordelen”, schrijft onderzoeker Daniel Castro in het rapport.

“De banners onderwijzen gebruikers niet echt, en er is geen merkbare verandering in gedrag sinds de cookie-waarschuwingen zijn geïntroduceerd”, aldus Castro. “De wet lijkt daarom een verspilling van middelen.”

2,3 miljard euro

Als de cookiewet in heel Europa zou worden nageleefd, zou dat de Europese economie jaarlijks 2,3 miljard euro kosten, denkt Castro gebaseerd op onder meer de nalevingskosten.

De cookiewet is sinds 2012 in Nederland van kracht, en beperkt sites in het plaatsen van bepaalde cookies. Bovendien moet er in de vorm van banners voor cookies worden gewaarschuwd, en moeten gebruikers akkoord gaan.

Niet alle Europese landen voldoen aan de regels die Europa rond cookies heeft opgesteld. In Nederland wordt de cookiewet waarschijnlijk versoepeld, de Tweede Kamer is met dat voorstel al akkoord gegaan.

Emoji in de toekomst mogelijk in meer huidskleuren

Apple en Google hebben een voorstel voor meer diversiteit in huidskleur van Emoji ingediend bij Unicode, een internationale standaard voor de codering van grafische tekens.

In het voorstel pleiten te techbedrijven voor de mogelijkheid om eerst te kiezen voor een menselijke Emoji, en daarna voor een huidskleur. Er is keuze uit vijf huidskleuren, afgeleid van de zogenoemde Fitzpatrick-huidtypen.

Het huidige aanbod Emoji bestaat naast de traditionele ronde, gele smileys ook onder meer uit menselijke personages. Die Emoji hebben vrijwel allemaal een blanke huidskleur. Met het voorstel willen Apple en Google hier verandering in brengen.

Uniformiteit

Zo’n voorstel is nodig omdat Unicode de uniformiteit van letters en tekens op internet en in software waarborgt. Unicode levert daarbij de omschrijving, bedrijven als Apple en Google kunnen zelf bepalen of en in welke stijl die wordt ondersteund.

Zo bieden beide bedrijven al langer Emoji aan, maar zien die van Apple er wat anders uit dan die van Google ook al tonen ze hetzelfde personage of object.

Wanneer Unicode met het voorstel van Apple en Google instemt, wordt de mogelijkheid huidskleur te kiezen vermoedelijk in versie 8.0 van Unicode toegevoegd. Die staat voor halverwege 2015 gepland, pas daarna kunnen Apple, Google en ieder ander de nieuwe standaard ondersteunen.

Middelvinger

Hoe lang het vervolgens duurt tot gebruikers de nieuwe Emoji kunnen gebruiken is onbekend. In juni 2014 werden er 250 nieuwe Emoji toegevoegd aan het huidige Unicode 7.0.

Zowel Apple als Google hebben aan die nieuwe beschrijvingen nog niet daadwerkelijk nieuwe Emoji gekoppeld. Het gaat daarbij onder meer om zaken als de opgestoken middelvinger, het verwaarloosde huis en de zwevende zakenman in pak.

Lees 5 Praktische Tips waarmee u de omzet via uw website verhoogd.

Lees 5 Praktische Tips waarmee u de omzet via uw website kunt verhogen.

1. Google Maps

U kunt de locatie van uw bedrijf al enige jaren tonen op Google Maps. Wellicht doet u dit ook al. Google Maps integreren in uw eigen website is natuurlijk nog mooier.
Hierdoor zorgt u dat uw doelgroep nog sneller in contact kan komen met uw bedrijf, zonder dat u hier verder energie in hoeft te steken en zorgt u tegelijker tijd dat u goed vindbaar bent op Google Maps.

Hoe integreert u Google Maps op uw eigen website?

Dit kan op een aantal manieren, wij prefereren de Google Maps API omdat deze de minste belasting geeft op uw website en ook nog eens op een prachtige manier kan worden gestyled zodat deze aansluit bij de vormgeving van uw website. Een goed voorbeeld hiervan vindt u op de website van Eep Intern Transport. Hier is Google Maps geintegreerd middels de API en vervolgens gestyled in de vormgeving van de website.

Een andere mogelijkheid is om een statisch plaatje te genereren met Google Maps waardoor u bezoekers nog minder belast.
Neem contact op met ons Serviceteam voor een uitleg over het gebruik van Google Maps op uw website en de mogelijkheden die Get Expo aan u aanbiedt om voor u Google Maps te integreren.

2. Responsive Ontwerp.

Zonder een ontwerp dat rekening houdt met het feit dat tegenwoordig het internet mobiel is maak je geen schijn van kans meer. Tablets, Smartphones, iPad’s noem ze maar op. De kans dat uw bezoekers voor de concurrent kiezen als uw website nog niet responsive is groeit naarmate de ondersteuning van ouderwetse websites daalt. Een goede responsive website kijkt niet alleen naar schermbreedte en hoogte maar ook naar welk OS ( Operating System ) uw bezoeker gebruikt. Hierdoor kunt u er zeker van zijn dat uw website altijd optimaal wordt getoont voor uw bezoekers.

Het maken van een Responsive ontwerp is vergelijkbaar met het maken van een schommel. Je hebt ze in alle maten, vormen, kleuren en prijzen. Waar kunt u op letten tijdens het beslissen wat voor responsive website u gaat aanschaffen? U kunt rekening houden met de manier waarop wordt gekeken naar schermbreedte en hoogte, alhoewel dit vaak een technische onderligging vraagt. Kwa prijs zijn er evenveel verschillen, dit omdat het aanbod van webdesigners in Nederland en de rest van de wereld enorm is toegenomen de afgelopen jaren. Wij kunnen u advies geven bij het kiezen van een ontwerp dat volledig aansluit bij uw wensen.

3. Social Media Integratie.

Denk aan Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, dit zijn de bekendste social media platformen op dit moment. Door deze sociale platformen te integreren binnen uw eigen website zorgt u ervoor dat de conversie tussen uw sociale platformen en uw website geoptimaliseerd wordt. We kunnen u ook helpen bij het opzetten van een social media strategie waarbij een vergaande koppeling wordt gerealiseerd tussen uw website en het sociale platform, of andersom. Simpel gezegt plaatst u berichten op uw eigen website waarna deze automatisch en zonder extra handelingen op uw Facebookpagina of twitter account worden geplaatst. Andersom kan natuurlijk ook. Kijk voor een voorbeeld op de website van Priad Autosleutels. Hier is in de footer een LikeBox van Facebook geintegreerd. Bent u geintresseerd in de integratie van Facebook, Twitter of een andere social media platform neem dan contact op met ons service team, we leggen u graag uit hoe u Facebook kan integreren in uw eigen site.

4. Maak gebruik van een nieuwsbrief.

Door uw klanten en abbonnees te informeren over relevante updates in en rondom uw bedrijfsactiviteit met een koppeling naar uw sociale profielen en uw website zorgt u ervoor dat u meer mensen uit uw doelgroep bereikt.
Opzetten van een nieuwsbrief strategie is ontzettend simpel, we helpen u graag om ervoor te zorgen dat uw nieuwsbrieven er tip top uitzien.

Bent u geintresseerd in het opzetten van een nieuwsbrief neem dan contact op met ons service team, we leggen u graag uit hoe u hiermee aan de slag kunt gaan.

5. Volg uw bezoekers met Google Analytics.

Door Google Analytics op uw website te installeren kunt u informatie over uw bezoekers volgen. Op basis van deze informatie kunt u bepalen waar uw bezoekers het meest in geintresseerd zijn en waar de knelpunten zitten. Hiermee kunt u actiepunten voor uw website bepalen om er voor te zorgen dat uw bezoekers geintresseerd blijven.

Bent u geintresseerd in de integratie van Google Analytics neem dan contact op met ons service team, we leggen u graag uit hoe u hiermee aan de slag kunt gaan.

Tijdmachine

Schrijf met vertrouwen

Vanaf het eerste woord dat je schrijft, slaat WordPress iedere wijziging op. Elke revisie is altijd binnen handbereik. Tekst is gemarkeerd wanneer je scrollt tussen revisies met lichtsnelheid, zodat je kunt zien welke wijzigingen er onderweg zijn gemaakt. Het is nu altijd gemakkelijk om twee revisies te vergelijken, en om een revisie terug te zetten en om terug te gaan naar het schrijven. Nu kun je erop vertrouwen dat fouten niet permanent zijn.

“Tijdmachine” verder lezen

Alles over Media

Hier vindt u alles over de Mediabibliotheek van uw website.

U kunt via de mediabibliotheek een overzicht krijgen van alle media die u op uw website heeft.

Hier kunt u ook uw afbeeldingen aanpassen, door bijvoorbeeld te roteren of te schalen.
“Alles over Media” verder lezen

Hulp met inloggen.

Inloggen gaat heel makkelijk. U gaat in uw browser naar dit adres: ***www.uwdomein.nl*** /wp-admin/
Hier voert u uw inloggegevens in en vervolgens wordt u naar uw dashboard doorverwezen.